Nedräkning

2011-05-15 @ 23:02:45
Ja, nu har nedräkningen startat på allvar. Jörgen är hemma i morgon också, men på tisdag bär det av.
Jag som tänkt, trott och hoppas att vi skulle ha hunnit en massa både på tomten och inomhus men Melvins dop kom emellan. Tänkte vi skulle köra ett eller ett par lass till tippen imorrn, men då har det tydligen stängt :/
Men idag har vi iaf försökt få nåt gjort hemma. Vi har städat och röjt inomhus.
Vi har också bytt rum med Benjamin så han får lite mer lekyta.
Jessie och jag hann se en film tillsammans, mysigt!! Det lär väl inte ske på ett par månader.
I morgon måste jag sota pannan också för att friska upp minnet och se till att jag grejar att göra det var 7-10 dag. Inte så där jätteskoj direkt.
Isac har provjobbat på krogen idag mellan 12-21. Imorrn skulle han jobba kortare dag, mellan 9-14 men då skulle han jobba endast tillsammans med kockarna som varken pratar svenska eller engelska...?
Melvins dop igår var iaf jättefint och lyckat!! Mari sjöng prins Noel för sin son så att knappt ett öga i hela kyrkan var torrt. Hon sjöng med sån inlevelse och äkthet att Malin (som är superduktig på att sjunga och sjöng efter Mari) hamnade i skymundan.
Efter dopet blev det kaffe & tårta i hembygdsgården.
En hel massa människor blev vi som ville fira Melvin & Mari.
Många kusiner som man inte träffar så ofta vilket var jättekul.
Eftersom jag stod framme i kyrkan under dopet och min kamera gick sönder under dopkaffet så har jag inga bilder från dopet och ett fåtal från hembygdsgården :*(
Benjamin var i sitt esse och fick hjälpa Mari att öppna doppresenterna :)

Prästen Svän sitter och funderar över livet :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback