Investering i en bra bh.... :)

2011-05-12 @ 22:47:43
..var vårt nästa uppdrag i onsdags. Maria torget och Gustaf Mellbin var målet. På vägen dit sov Melvin sött och jag hade gott om tid att titta på Stockholms folkliv. Och herre gud, vilket folk jag såg!!!!!
På Hornsgatan vid en busshållplats stod en kille i camoflagebyxor med en vattenflaska i handen... inget anmärkningsvärt med det!
MEN det han gjorde var desto MER anmärkningvärt!!!
Precis när vi passerade hällde han vatten från sin flaska i sin högra hand...och greppade byxlinningen med den vänstra... stack ner sin högerhand hela vägen ner till pungen och grottade runt!!!??
Han tvättade sitt kön mitt på Hornsgatan i en busskur han delade med en kvinna..??
Hur tänkte han???
Och varför slängde han inte flaskan i soptunnan bredvid utan la den först på bänken, för att sen ta upp den och klämma fast den i hörnet av busskuren...?
En ny tvätt nästa dag kanske stod på schemat?
Eller var det lite vatten kvar som han hoppades någon törstig stackare skulle halsa ur..?
Dessvärre tog det ett tag innan min hjärna förstod... att ögonen såg... det hjärnan trodde de såg!!
Så innan jag hann ta upp kameran och fota så var hans pungtvätt över...

Chockad över det jag nyss blivit vittne till..fortsatte jag att glo ut på Stockholms gator!! Vi hade inte hunnit långt innan jag fick nästa chock!!?? Men av det mindre äckliga slaget utan mer det roande :).
I motsatt färdriktning kom en kille cyklande.
Helt normal, snyggt klädd och såg helt ok ut...bara det att på fötterna hade han ett par bruna kilklackssandaler!!!??
Såna som många tjejer har plockat fram ur sina garderober så här års.
Kameran åkte fram i en blink...MEN gissa om jag blev besviken då jag senare såg på fotot och upptäckte att, i det ögonblick jag fångat honom så doldes hans sandalbeklädda fötter bakom ett räcke!!!!
Tur man inte jobbar för Expressen!

Dubbelchokad kom jag så fram till Gustaf Mellbin och hittade snabbt och smärtfritt en bh i 600:- klassen. Mari däremot var inte lika nöjd och ville vi skulle fortsätta till butiken med samma namn i Gamla stan.
Och så fick det bli! Tråkigt nog är det inte lätt att hitta någonstans att göra av bilen i den delen av stan. Så det blev till att snurra runt runt i jakt på en parkeringsplats. Till slut blev det ett garage strax nedanför slottet.
Utanför det garaget fick jag ögonen på ännu en udda figur i Stockholms folkliv. Nämligen denne barfotakille..

På något sätt kändes ändå han som den mest normale av de tre jag fotat på vår stadstripp. Och då menar jag tripp som i biltripp inte en sådan tripp man blir hög och hallucinogen på...även om jag ett tag började tvivla på min syn och mitt förstånd.
Västerlånggatan var vårt mål och vi började promenera i solskenet med Melvin nerpackad i sin bilstolevagn.

Han uppförde sig alldeles särskilt exemplariskt och protesterade inte ens då mor och moster provade bh:ar i säkert 30 minuter..

Inte heller jag fann mig och protesterade... när expediten följde med mig in i provrummet och kände och klämde på mina bröst...även om jag besvärat tittade åt ett annat håll.
Till en början avböjde jag vänligt hennes erbjudande om hjälp att knäppa bh:n.
Herre gud!! Jag har klätt på mig själv i 35 år!!
Som straff för att jag inte ville ha hjälp med det hämtade hon en bh till mig som var totalt omöjlig att få på sig utan hjälp!!!
Och jag hörde mig själv säga, efter 5 minuters fibblande med expediten odiskret väntande utanför ett halvstängt draperi: -  Eh, jaha..du får nog hjälpa mig med den här endå!!
Och vad värre var..det var just den bh:n för 629:- som jag lämnade affären med!!??
Är det rutavdrag på att hyra in en bh-påkläderska? Eller måste jag nedlåta mig till att ringa på hos grannarna och be om hjälp då jag är ensam hemma??
Snygga påsar fick man iaf :)

Efter den pärsen tyckte jag det var dags att lämna Gamla stan och det gjorde vi också men stannade till vid en av Gamla stans offentliga toaletter för att Mari behövde kissa. Just denna toalett besökte jag vid juletid för ett antal år sedan och då var det inte bara en toalett utan även någons bostad. Detta kom jag på då jag på avstånd betraktade Maris intåg på toaletten. Övertygad om att hon skulle göra samma upptäckt så satte jag kameran i filmläge och började filma... (ber om ursäkt för den flaxiga inledningen på filmen, men Melvins vagn hade en tendens att försöka ge sig iväg på egen hand)


Ja, ni ser själva att min förutsägelse var sann :) Ut kom två stycken karlar som för ett par minuter hemlösa trampade omkring utanför toaletten i väntan på att få sitt hem tillbaka..



'


Och så ÄNTLIGEN kom Mari ut och de två "lägenhetsinnehavarna" fick sin bostad tillbaka.
Den ene: -Jaha, då smiter jag in igen då. Den andre: -gick det bra?
Vi styrde efter ett gott skratt kosan mot Ulvsundagrillen och envarsin gyrostallrik, då vi inte ätit på hela dagen och klockan närmade sig 15:30.
Vid grillen fick vi sällskap av Jessie & Millan.. som snabbt anpassade sig till vårt sinnestillstånd....

...som Mari la ribban för. Mycket mer än så här tål inte ett par slitna morsor!!

Lite mer fick vi dock tåla då Mari behövde handla lite mer till Melvins dop på lördag och jag stämt träff med Jörgen, Benjamin och Noomi i Vällingby. Vi for runt lite hastigt där, och handlade en del grejor innan vi begav oss vidare mot Coop i Vinsta.
Mari gjorde Coop på en kvart medan vi andra traskade runt i storhandlingens sega dimma i säkert två timmar!!!???
Usch och fy vad trött och sur jag var sen!
Men det var till att handla så mycket vi orkade och fick plats med i bilen eftersom Jörgen sticker till Afghanistan på tisdag och för att jag ska slippa åka och storhandla på ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback