Härliga sommarvärme :)

2011-05-09 @ 20:38:00
Från att ha börjat morgonen med tonårstjafs och allmänt pissigt humör på alla fronter så gick dagen över till att bli supermysig. Strax innan 11 kom Mari & Melvin och hälsade på. Noomi hade somnat så jag, Benjamin, Mari & Melvin gick ut.
Började med att hänga lite tvätt och övergick sen till att klippa gräs.
Mari satt & mös i skuggan med sin lille prins och jag klippte runt sandlåda, lekstuga och gungor.
Mamma & pappa kom förbi en sväng och hämtade maten jag lagat igår. De hade varit på Ekerö.
Medan jag klippte gräs så hade Majki ringt och bjudit in till fika hos sig.
Jag ringde tillbaka och tackade nej :( pga att det inte var läge för mig.
Mari som fått sin älskling att somna i vagnen tog över gräsklipperiet ett tag innan hon & Melvin stack upp till Majki för att fika.
När de åkt så klippte jag färdigt.
Lagom tills det var gjort så vaknade Noomi och ville äta lunch.
Mitt i lunchen kom Eva & Dennis, mina supertrevliga ♥ grannar och hälsade på.
Benjamin tyckte det var kul och började direkt snacka och vilja umgås.
Eva hjälpte honom att fixa en picknick för honom & Krocko.
Dennis lattjade lite med Benjamin och så var hans dag gjord :)
Sen så bjöd Benjamin dem på sitt 5-års kalas och påminde dem om att inte glömma att fixa en present ;)
När de gått hem så hängde jag lite mer tvätt och umgicks med barnen.
Varmt som tusan var det och Benjamin såg mer vild än tam ut. Lortig, svettig och tovig.. :)
Noomi var också varm så jag tog ut en badbalja och lät dem bada i trädgården.
Jessie som kommit hem assisterade med att bära vatten. Jättekul tyckte de att det var... Benjamin & Noomi alltså.. inte Jessie.
Passade på att tvätta dem med tvål och schampoo innan jag svepte in dem i handdukar och gick in.











Efter badet så lagade jag, Jessie och Isac middag. Vi åt ute på altanen i det underbara vädret. Noomi tog en liten "sovmys" i vagnen under tiden. Hon vaknade strax efter att vi ätit färdigt. Idag var det lätt att vara mamma åt fem underbara barn. ♥ (om vi bortser från morgonen vill säga.... :)

Kommentarer
Postat av: tytte

Låter som ni hade en perfekt dag,söta bilder på söta barn.Kram

2011-05-10 @ 08:00:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback