Gåtans lösning..

2011-05-27 @ 18:09:15
..är att en slang till pannan som matar på pellets är trasig samt att en lucka ovanpå pannan som ska öppnas och stängas automatiskt inte funkade som den skulle. Detta gjorde att rökgaserna inte når den temperatur de behövde för att förångas (var det rätt tolkat, Ubbe?) och det i sin tur gör att det blir kondens och fukt i skorstenen vilket i detta fall ledde till en tråkig fuktskada i sovrummet :( SotarUbbe löste gåtan och har nu tillfälligt silvertejpat slangen och kapat en bit av luckan vilket nu tillåter den att öppnas och stängas som den ska.

Nu skulle man ju kunna tro att detta går på försäkringen då de på Folksam talat om för mig att om skadan uppstått i en "installation" så som ett rör o dyl så ersätter dem mig för skadan.. Men icke!!
Slangen kan de betala, luckan likaså men skadan som uppstått till följd av dessa fel betalar dem icke!!??
Ej heller bekostar de skadebesiktningen som de ålagt mig att beställa..och de skulle betalt om den visade att skadan uppkommit pga av ett fel på en installation.... ?????
Nej, den får jag snällt betala, trots att besiktningsmannen sagt att det var fel på taket eller i skorstenen...
Varför betalar man en massa pengar för en försäkring som sen inte är till någon nytta när det sen händer något..?
En mångsidig man är Urban iaf :) Han och Banjamin ritade en fin teckning.
Urban ritade hästen och Benjamin solen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback