Fy för den lede vad lite som blev gjort idag

2011-05-01 @ 22:50:36
Noomi sov ovanligt länge i morse :) Vaknade inte förrän 05:30!!
Trist bara att jag kom i säng för sent..vid 2-tiden somnade jag :(
Dagen har mest gått utan så värst mycket uträttat.
Röjde upp i köket efter gårdagen eftersom jag inte hade lust att göra det igår.. Men det var färdigt innan 8. Hämtade in tvätten jag lämnat ute över natten. Var så svårt att hitta den i mörkret igår...
Tvättade lite till och stoppade om Noomi som blivit trött igen.
Benjamin vaknade i samma veva.
I morse ville han bli titulerad ers kunglighet och bli serverad frukost av sin tjänare (jag).
Igår när han var tillsammans med Tomas & Majki vid brasan så kom en dam åkandes i sin permobil...
-Men va hon var lat tyckte Benjamin då.. :S
Han är rolig den lille gossen.
Besök har vi haft..av Mari & Melvin.
Benjamin som satt på toa vid tillfället ropade: -Vem kom?
-Mari, svarade jag då.
-Och skrikbebisen undrade Benjamin. (Han har tagit skada av bilturen från hell, det är ett som är säkert)
-Ja, Melvin är med sa jag.
Benjamin (fortfarande från toa) -han skriker varje gång jag sväljer! (??)
Uppenbarligen hade Benjamin en hel del att svälja under bilresan och tyckte att Melvin började skrika varje gång han svalde..och blev nu bekymrad över hur han skulle klara sig utan att svälja :)
Mari och jag åt grillresterna från igår. Medan Noomi försökte kela, klappa, banka och klättra på gåstolen med Melvin i.
Mari fick jobba hårt för att freda sin son.
Löste problemet genom att slänga till henne den trådlösa telefonen och låta henne apportera den.
Funkade ett tag iaf..tills hon använde den som tillhygge istället och Mari blev tvungen att äta med barn i famnen :) Vad jag gjorde? Åt mat och tog igen mig ;)
När vi ätit och M&M begett sig hem till mormor & morfar ville Noomi sova igen.
Benjamin hade blivit hämtad av Liam & Andreas för att följa med dem hem och leka.
Tytte, Filippa & Alex kom på besök en stund också. Trevligt, men lite väl kort besök :( En halvtimme hade de till övers för mig.
Jessie & Eric kom på 17:30 färjan och min underbara dotter tog cykeln med barnsits och cyklade och hämtade Benjamin! ♥
Sen var hon också gullig och passade lillasyster medan jag matade kaninen, matade på lite pellets till pannan och hängde tvätt. Puss och tack!!
Livet är dessutom lite enklare nu när Noomi kan begränsas till att stanna i köket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback