Föräldrafika

2011-05-20 @ 19:09:30
Igår var det förskolans dag och föräldrafika på dagis. Jag tog bussen till dagis vid 13:15.
Isac passade Noomi som låg och sov. Så Benjamin och jag skulle få mysa lite ifred :).
Benjamin blev glad då jag kom och inte hade bråttom utan kunde stanna och leka istället.
Vi gungade lite och spelade fotboll. Många av barnen var målade i ansiktet men Benjamin ville inte. Han är söt nog ändå :)
Varmt och soligt var det så Benjamin hann springa in och dricka vatten ett par gånger innan det var dags att fika...

De barn som hade målat sig till farliga monster & tigrar ville visa upp sig och bli fotade :)




Även de som inte hade målat sig ville vara farliga & bli fotade..


När det äntligen var dags för fika så fick barnen med hjälp av låtsaspengar köpa saft, kakor & bullar från en kiosk.
Alla barnen köpte ett glas saft med sugrör och ett Mariekex... men inte Benjamin! Han köpte ett glas saft men sa till "kioskpersonalen" att sätta i ett sugrör till. För han skulle minsann dela med sin mamma!! ♥
Ett Mariekex köpte han också...som han delade på mitten och gav en del till mamma och behöll en del själv!
Min fina omtänksamma kille!!!

När vi kom hem så fick vi trevligt besök av William och Majki!! När de kom höll jag som bäst på att städa hallen och göra rent kattlådan :) Majki var inte bang, utan greppade dammsugaren och hjälpte till att städa!! Ni ser vilken gullig svägerska jag har!!!! ♥ Och vet ni vad? Jag har två till :)!! Johanna & Angelica! ..pssst! Vill ni samla plusspoäng tjejer så har jag precis bytt dammsugarpåse :P
Noomi & William smaskade Buzzadoryoghurt och mådde gott!!


Sen blev det middagsdags för oss här hemma och vi lyxade till det med jordgubbsmilkshake som efterrätt :)

En mysig dag, helt klart!!
Noomi fick ingen milkshake...men har iaf ett par redigt stora flodhästlika mjölktänder att visa upp!! SÖTUNGEN ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback