Jag läser lite varje dag..

2011-03-29 @ 07:44:58
..ja, förutom alla sagoböcker så läser jag även lite varje kväll i diverse skönlitteratur.
...Inte för att boken jag läser just nu (i brist på annat..bra böcker tas tacksamt emot:) kan räknas till skönlitteraturen.
Läsningen är för mig ett sätt att, på kvällen när alla somnat, varva ner, rensa hjärnan och komma till ro.
Boken jag igår kväll försökte koppla av med heter Julnattens lekar och är skriven av Margaret Mayo.
Men hallå!!! Mayo..? Bara det säger en hel del... Margareta Majonäs.. och Julnattens lekar låter som en dålig porrtitel!
Inte konstigt då att boken hade motsatt effekt. Ja inte så att man "gick igång" på annat sätt än att man blev irriterad..
Kom så långt att jag hajjade att bokens huvudpersoner var ett gift par där kvinnan (som vid tillfället var gravid) lämnat mannen och försvunnit spårlöst pga att hon tyckte att han jobbade för mycket och inte var närvarande för henne.
Mannen visste inte att kvinnan var gravid vid tillfället.
Efter fyra år så får mannen syn på kvinnan och den då drygt 3-åriga dottern.
Han kopplar att det är hans barn och följer efter dem till bostaden.
Han knackar vid ett senare tillfälle på hemma hos dem..och det är då denna mening får mig att vakna till och börja med huvudräkningsexempel..

"Trots att han hade ett trappsteg kvar var han ändå drygt en decimeter längre. Han var en och åttiåtta jämfört med hennes  en och sjuttiofem och hon var tacksam för de centimetrar som hon hade till godo tack vare nivåskillnaden"


OM han nu står ett trappsteg längre ner från henne sett... och trots det är drygt en decimeter längre...
..OCH skillnaden i längd mellan dem två på plan mark är tretton centimeter... hur låga är trappstegen då???? Mindre än 3 centimeter??
Och sen avslutas meningen med att hon var tacksam för de centimetrar HON hade till godo tack vare nivåskillnaden??
Jag hajjar ingenting och har helt tappat intresset för den redan innan dåliga boken!!
Betyget blir:
En ihjältrampad bokmal!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback