Idag..

2011-03-10 @ 23:13:43
..när Benjamin åkt till dagis och Noomi somnat så satte jag fart med tvätten...men konstigt nog så avtog farten och jag hann inte ta rätt på mer än en maskin. Lene kom på besök på morgonen också!! Trevligt med besök och en legal anledning till att släppa allt man har för händer. Hur som helst så sov Noomi vidare och det började så smått stressa mig.. :)
Ska jag börja med... -nej, hon vaknar nog snart.
..men kanske jag ska sätta fart med... -nej, det är ingen mening. Noomi vaknar nog snart.
Bäst att sätta sig vid datorn ett slag. -vad nere jag känner mig... :( ..tråkigt det är... inget att göra...ingen att prata med...det är syyyyynd om mig.
Ska kolla lite på barnklädeserbjudanden...titta skadar ju inte.. -Men oj!!! -Vad e det här?? En klubb? En slags köpklubb?? Eller kanske mer en sekt...där sektledaren är......köpdjävulen!!

Klubben funkar så att man får ett mail..typ som hos Grupon.se...med dagens erbjudande med massor av procents rabatt på nåt skojsigt. (märkesprylar)
Som idag 57% tex rabatt på Shampoodles tuffa barnkläder :) Som riktat till just bara mig!! -jag liksom, typ, blev jätteglaaaad och kände det som om det var exlusivt för mig!! Kul att de bryr sig om mig tänkte jag... och vem vill INTE ha såna här coolingbrallor på sin supercoola snartkanjaggåtjej!!??

260:- kostade de styck innan rabatten!! Så ni kan ju räkna ut vad det blev med 57% rabatt!! :) Bra, va?? :P
Om det är nån som vill gå med i denna balla, pengasparande klubb så skriv nåt i kommentatorsfältet så värvar jag er!
Det är nämligen så fiffigt uttänkt att jag får 99:- att handla för, för varje ny medlem :)...som handlar nåt!!
Sen när de var kirrat så vaknade Noomi och hon fick lite lunch av sin nu något gladare mamma.. sen dök Mari upp och sa att det var dags att dra! Vi skulle nämligen till Frida på ett uppdrag!! Mari skulle klippa henne och ...jag skulle....fika...nej, passa barnen under tiden. Fikat var bara en oväntad bonus!! Eller bonus och bonus..det beror ju på hur man ser det! Ett par,tre bonuskilon kanske det genererade..
Ja,ja..barnen tog jag hand om iaf. Jag e bra på sånt vet ni.. Tre små pruttungar under 9 månader är en baggis för en sån som mig ;) Jag sjöng alla sånger jag kunde plus ett gäng jag hittade på medan jag trallade på.. barn älskar min sångröst!! Här är ingen som klagar på tonlägen och stämmor! De bara lyssnar andaktigt och ler.
Sen galoppade jag runt lite med Melvin så han hamnade i djupsömn. En baggis som sagt!




När Fridaklipperiet var klart så var det -näste man till rakning (eller klippning om vi ska va nogräknade...eller kvinna om vi ska va ännu petigare) Nu var det mammas tur!! Vi förflyttade oss några 100 meter hem till mor och far. Mari klippte...och jag passade barn!! En oslagbar kombination!!

(Noomi sitter & degar framför tv:n hos mormor och morfar. Utan tröja el body? Ja, hon smutsade ner sin tunika..)
Väl hemma hade jag fått smak på det där softa livet där man slipper laga mat...så det blev en "hänt i veckanbuffé" Med lax, köttbullar, järpar & potatis. Sen fyllde vi på med lite äggröra, kycklingklubbor, morotsstavar, sallad och dip.
Nu är det bara kaninen kvar att pyssla med plus att hänga lite tvätt..sen är det sova som gäller.
G'natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback