Bullar blev det..men inte mycket annat..

2011-03-24 @ 11:28:29
Bakningen lyckades jag slutföra, men det tog sin tid.
Bäst jag höll på så kom jag på den briljanta idén att baka miniatyrbakverk till Benjamins fikastunder med nallen. Då måste det ju vara kul tänkte jag..om kakor och bullar är mer nalleanpassade!!
Inte för att nallar äter så där överdrivet mycket bakverk...iaf inte vanliga nallar.
Benjamins nallar äter dock en del kakor och bullar.
Ibland när jag bakar kan Benjamin komma flera gånger och fråga efter mera kakor eller bullar eftersom nallen ätit upp det Benjamin fått till sig själv!? Konstigt ;)
Hur som helst fick jag lust att baka såna bullar förutom de i normalstorlek jag bakade.
Idén utvecklades och kom också att innefatta hallongrottsminiatyrer vilket var mycket pyssligt.
Att få i hallonsylt i de knäckformstora hallongrottorna tog sin tid.
Plötsligt var det dags att hämta Benjamin på dagis och sen försvann onsdagen i ett nafs..
Men städningen finns ju som tur var kvar till idag också :)
Nallebullar & vanliga bullar:

Nallekakor & vanliga kakor:

Ett nallefika i förhållande till en tändsticksask:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback