Vattenlek

2011-06-04 @ 11:10:22
Benjamin fick bla. en vattenbana av Ann, Tobbe och Rasmus i födelsedagspresent.
Igår var en ganska tråkig dag för honom med en gnällig, febrig och mammakrävande lillasyster :(
På eftermiddagen fick vi dock till lite tid för lek, då lillasyster gick med på att sitta i vagnen medan jag & Benjamin blåste upp och la ut vattenbanan på gräsmattan.
Så klart ville ha någon att tävla med (mamma..fanns inte så många att välja ibland) men jag kände mig inte manad att klä av mig och blöta ner mig för att plötsligt bli avbruten för att att snabbt byta om för att kunna bära febrig tjej.
Men som tur var så kom Jessica hem när allt var färdigriggat och ställde upp som motsåndare på bana 2.
Efter en tjuvstart ;) med efterföljande besvikelsegråt så var de igång..








Efter vattenleken blev det middag.. och sen efter det en tråkig upptagen mamma igen :(
Ett tag gick det att roa Benjamin med att sitta och rita teckningar. En hel drös fina teckningar gjorde han!
Bla. den här på mig och Benjamin som tittar på blommorna...

När han tröttnat på att rita så gick han upp till tv'n.
Inte var det roligare där..för efter ett tag så kom han ner igen..nyklippt och frågade:
- vad tycks om min nya frisyr?
Inne i det jag höll på med tittade jag upp snabbt och sa:
-jättefint. I samma ögonblick som jag sa det, så såg jag att det mesta av luggen var borta och att han alls inte kammat och fixat till det som jag först trodde... :0
Jag orkar inte bli arg för såna småsaker men frågade varför han klippt sig igen?
"-för att Jessie ska bli kär i mig!"
Så kan det gå när man får hem en trött storesyster som ängnat de senaste dagarna åt att flänga runt mellan Åkersberga, city och Ekerö och inte är så där jättesugen att vara en stand in-lekmamma när den riktiga mammans tid inte räcker till....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback