OMG OMG OMG

2011-06-22 @ 00:03:33
Vilken hemskt jobbig dag detta blev :(
Började bra med att Ann kom och räddade mig från den utsvultna uttråkade innesittarkatten.
Vi hann tom ta en kopp te och en smörgås innan Siri packades in i buren, bars ut i bilen och begav sig iväg.
De åkte på 10-färjan och Ann var tillbaka på 11-färjan.
Då bjöd Noomi på dansuppvisning med sin senaste dans. Lite fjärran österninspirerad med svajande armar..

Efter dansen var det lunchdags och middagsvila för danserskan. Ann tog sin lap top och kopplade upp sig mot sitt jobb och arbetade lite grand. Benjamin och jag slappade i soffan bredvid. En stund senare vaknade en icke färdigvilad 1-åring som ville sällskapa med mamma. Vilket hon fick för husfridens skull. Fixade lite sen lunch åt oss andra och satt och snackade lite innan det blev sovdags igen för Noomi. Nattade henne och lämnade sen över ansvar för henne och Benjamin till Eric & Isac och åkte iväg för att hämta nyopererad katt.
På Munsö stod regnet som spön i backen och sikten blev minst sagt begränsad..

Lite matproviantering hann vi med både på Lidl & Ica trots regn och rusk innan det var dags att plocka upp Siri.
1200:- fattigare och med en groggy katt och ett recept på smärtstillande och antiinflammatoriskt lämnade vi vetmottagningen och styrde bort till apoteketet.
Pungade ut med 162:- där och vände sen hemåt med ett snabbt stopp på La Casa för att slippa middagsbestyren.
På väg hem slet Siri bort sin skyddande krage och levde om i buren som en galen gris.
Stressade och olustigt var det. Väl hemma möttes jag av en trött och mammig dotter och en uttråkad 5-åring. Kastade fram maten och käkade själv i stort sett utan att tugga.
Sen var det dags att plocka in alla varor, göra i ordning kattlådan och plocka ut Siri ur buren och lirka på kragen igen.
Eric fick assistera.
Siri var mycket ovillig till att ha den kan jag säga och lika ovilliga att ligga kvar i buren eller ens vara stilla.
Mat däremot var hon väldigt villig till att äta trots strut.
Förutom mat så var det enda som intesserade henne att ta sig ut. Hon struntade i operationsärr och smärta.
Hon hoppade både över grindar och upp i fönster och på bänkar i sin iver att komma ut till vilket pris som helst.
Får se om hon har några stygn kvar imorrn eller om vart enda ett har spruckit upp.. :S
Gå på lådan vägrar hon än så länge konstant. Här ska varken kissas eller skitas!!!
Till slut orkade jag inte mer utan satte på henne Plexus gamla koppel och tog med henne ut för att kissa.. men inte då!!
Det vore helt under hennes värdighet att göra ifrån sig då jag höll henne kopplad.
Bara att vända in igen alltså och vänta på nödens lag...
Nu håller hon på att göra både mig och sig själv tokig genom att klura ut ett sätt att ta sig ut samt komma ur kragen igen...

Jobbigt som tusan är det och jag ska nu gå och lägga mig, dra täcket över huvudet och hoppas på att Siri gör det samma.
God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback