Nu så är det kattungefritt här hemma :)

2011-06-16 @ 23:36:32
Idag flyttade de två sista kattungarna.
Skönt faktiskt för nu kan jag ta tag i en massa saker som fått vänta och Noomi blir lite friare.
På tisdag i nästa vecka ska Siri steriliseras/kastreras så då blir det inga fler ungar i detta hus :)
Dagen idag har spenderats hemma städandes så mycket det gått med en liten aktiv tjej som varit ovanligt klängig.
Majki, William, Diana & Evelyne kom förbi på eftermiddagen och fikade lite.
Jättekul för barnen att leka och för oss att fika och umgås :D
Willliam sprang runt och busade och testade Noomis nya leksaker.

Evelyne låg och sov mesta delen av tiden :( trist för oss, men skönt för henne.
Nompan som var lite gnällig fick också gå och sova lite.
Majki och jag fick sån lust att ta barnen och dra iväg på en sista minutenresa. Vi kollade runt på Blocket efter villor med pool i både Grekland och Spanien..men hittade inte drömhuset.
Det vore skönt att rymma ifrån livet och spendera midsommar utomlands.
Eftersom Noomi sov och Benjamin inte var så där jättetaggad så hoppade vi över sommaravslutningen på dagis.
Istället fick vi hjälp av Isac & Eric med att sätta upp poolen. Nu är det rengöring kvar av den innan det är dags att fylla på vatten. Lene som dök upp hjälpte också till :)
Medan jag tog en dusch, Isac passade Noomi så dammsög Lene hallen och diskade lite i väntan på kattköparen. Vilka vänner man har ♥!!??
Innan jag blivit färdig med duschandet och klädbytet så kom även den trevliga grannen, Eva, för att gratta Benjamin & Noomi och hämta sin hoj som bott här ett tag. Även hon ♥ kastade sig in i diverse arbetsuppgifter..och när jag stod i sovrummet och drog tröjan över huvudet så hörde jag kattköparen ropa hej i hallen.... Snacka om tajming ;)
Som tur var så befann sig båda kattkillarna inne så överlämnandet gick snabbt och smidigt.
Eva som gett Benjamin en mycket spännande pysselbok gjorde med Lene en gemensam insats och hjälpte Benjamin igång med pysslandet... :)
Sen hann vi också med lite vuxenmys med Fanta och rosè ;)

Efter det återstod bara middag, dusch och nattning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback