Innesittarväder

2011-06-23 @ 23:53:57
Ja, idag var väl inte direkt väder för utevistelse tyckte jag.
Hade ingen lust med regn & väta, blöta kläder, lerig hall och smutsiga skor.. Så det blev en innesittardag som jag försökte fylla med allehanda aktiviteter.

Började med att städa, dammsuga, damma och torka golv. Sen blev det filmmys i soffan för mig & Jessie medan Noomi sov.
Jag köpte ju en film för länge, länge sen.. Eat, pray, Love som jag skrev om här nån gång, men inte haft tid att titta på. Nu blev det alltså av.
Första gången sen Jörgen åkte som jag tog mig tid att titta på film ..eller ens tv.
Filmen var ingen höjdare direkt, men mysigt var det att tillbringa tid med Jessie. Benjamin fick sitta vid lilla lekbordet som jag släpat upp till tvrummet. Han spelade dator under tiden vi kollade film.

Sen kom mamma förbi en sväng och hon, jag och Benjamin spelade ett legospel han köpt där man sks bygga ihop en legorobot :).
När vi tröttnat på spelet så hade Noomi vaknat och då blev det dansuppvisning för mormor.
Noomi är helt otroligt aktiv just nu och klättrar helst, eller springer och jagar och blir jagad av Benjamin :).
Händer det inget skoj blir hon rastlös och gnällig och hänger i mitt byxben mest hela tiden.
Hon är en riktig mammagris den lilla apungen..

Jessie åkte med mamma till affären och handlade citronsyra så vi kunde koka saft.
Jag gick ut då det var upphåll mellan skurarna och plockade fläder. Sen ansade jag den medan Jessie kokade upp vatten och socker..

som vi löste upp med citronsyran och hällde över flädern och de skivade citronerna...

Nu får vi vänta i 3 dagar innan det är dags att provsmaka :P

Millan kom förbi strax efter att saften var färdig så långt. Hon & Jessie skulle ner till festplatsen och hjälpa till att fixa inför morgondagens midsommarfirande. De cyklade ner.
Jag satte fart med att ordna tacobuffé. Eric roade lillasyster under tiden. Tack för det!!
Mycket lättare att laga mat utan en liten unge hängades i benen..
Då jag tyckte taco var lite väl stark mat för en ettårsmage så värmde jag grönsaksrisotto till Nompan vilket så klart INTE dög.
Hon skulle ha samma mat som mamma!! Vi kompromissade lite och hon fick en grönsakstallrik som hon mumsade i sig till sista smulan...alltså grönsakerna då..inte tallriken :P
När vi precis hade ätit färdigt så kom Jessie & Millan tillbaka. De käkade taco de med och vi hade lite girltalk ;)
Härligt med tonårsbrudar..ibland.. ;) ..mestadels!!
De hjälpte mig med disk och avdukning :D Och det gillar jag så klart!!!
Love ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback