En orkarinteprestera-dag...

2011-06-09 @ 08:32:28
...hade jag igår :(
Jag var så trött. Det var så varmt och Noomi var så grinig.
När Benjamin åkt till dagis och det blev dags för Noomi att sova lite så kände jag att det kanske också borde sova för att orka..
Så då blev det så att jag la mig, låg och vred mig och somnade till slut...för att vakna 25 gånger tröttare än innan jag somnat!! Att jag aldrig lär mig??? Det funkar inte för mig att sova på dagen.
Hela dagen blev seg och jag kände mig orkeslös.
När jag hämtat Benjamin på dagis så ville han åka hem till mormor och morfar ett tag så det gjorde vi.
Noomi som var varm, hade ont i munnen pga nya tänder var supergrining och ville just ingenting. När vi kommit hem igen så stoppade jag den lilla surapan i säng och lät henne sova tills hon vaknade av sig själv.
Det gjorde hon strax innan kl. 19. Glad som en lärka var hon då :)
Sen att jag fick ha henne uppe lite längre kunde kvitta eftersom klockan alltid blir så mycket när alla kvällsmåsten är gjorda.
Eftersom vi åt Tacos dagen innan så ville jag laga något på köttfärsen som blev över... Det fick bli en pastagratäng!
Under tiden den stod i ugnen så klippte jag Isac som toktröttnat på sitt hår och erbjöd vem som helst att klippa det. Jag ställde upp och bestämde mig för att kapa och klippa snabbt som tusan och sen låta Mari fixa till det :)
14 minuter blankt tog det...och Isac blev nöjd!
Nöjd är också Noomi då hon numer äter samma mat som oss till middag.
Barnmaten är väl inte så spännande och rätt så smaklös tycker hon. Nej, varför äta den geggan när man kan få pastagratäng med tacokryddad köttfärs, ostsås, portvin och fetaost som smakhöjare.
Så här nöjd blir man om man får äta mammas mat:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback