Varför...?

2011-07-02 @ 01:16:23
Dagen började så bra. Noomi var pigg och glad och lekte en hel del själv. Jag hann fixa lite på altan med ljuslyktor och annat. Hämtade upp gardiner och satte upp grind. (så man får sitta ner och äta i 5 minuter och slipper jaga Noomi)
Jag hann både tvätta och diska.
Benjamins läkare ringde och talade om att provsvaren kommit och att allt såg bra ut. Sänkan var lite hög bara men det skulle den vara om han hade höftsnuva vilket de nu är överens o att han har. Så det var ju skönt...att det BARA var det..med tanke på vad annars de hade att erbjuda.

Sen vid 18-tiden drog jag med Mari till Vällingby och gick på Hemtex. Där köpte jag två fleecefiltar till altanen och 3 vita "tassels" också till altanen. Mari gick på P.o.p och Lindex under tiden. Sen blev det en snabb repa in på Kapp Ahls rea. Där fyndade jag en stickad tröja och ett par jeansshorts till Benjamin och en gullig liten bikini till Noomi :) iofs så fanns den bara kvar i storlek 98-104..men det kommer ju fler somrar..

Efter Vällinby så drog vi vidare till Coop (bläää, det har blivit så jobbigt att handla mat nu när Noomi inte vill vara stilla en sekund) där blev det lite införskaffande av barnmat, blöjor och annat och ungefär där nånstans började allt gå åt h-vete.
När jag nästan var framme vid kassan så gick handtaget på en plastpåse innehållandes bla barnmat, babydryck, avokado och pommes mm.
Jag blev tvungen på slutet att bära den pga att jag släppt lös Noomi i kundvagnen för att slippa jaga henne.
Då jag tog upp påsen från golvet så skar jag mig i handen och blodet började så klart rinna så påsen blev hal och nästintill omöjlig att hålla i.
Jag släpade med mig påse, vagn och barn till kassan och bad om papper till handen, överräckte den trasiga, blodiga påsen och bad dem ta bort dessa varor från min scanner.
Den manliga expediten överlät jobbet åt sin kvinnliga kollega med orden... du får ta det där, jag har ju en hudsjukdom varpå hon svarade ok, jag tar det, jag har ju handskar.
Sen började hon torka blod och babymat från varorna och försökte lite smått övertala mig att köpa vissa som hon trodde var ofarliga och utan glas.
Hon torkade bort blod från en babytvål och sa att den här får jag nog inte slänga..
Jag ville inte ha skiten utan bara försöka få ut resterande varor och barn till bilen och åka hem. Hoppas bara att inte alla varor står på hyllorna imorrn igen.. :(
I bilen slocknade Melvin på en gång. Klockan var ju ändå 21:45 då...
Noomi som var trött och törstig fick testa att dricka babydryck med sugrör och det grejade hon galant trots att hon aldrig testat förut :)


Väl hemma i hallen hände detta...

Och där får det faktiskt ligga till imorrn. Inga kylvaror och jag tycker det räcker nu!!
(Är det fler än jag som upptäckt att påsarna blivit klenare nu för tiden..?)
Sitter nu ute på altanen och bloggar istället i skenet av tända ljus..

Funderar på varför det inte bara kan flyta på en hel dag utan en massa krångel och tråkigheter..?
En hel del andra varför trängs också i mitt huvud..som tex varför vissa inte säger vad de tycker, frågar om de undrar istället för att anta en massa saker och till följd av det snackar en massa dravel som inte stämmer med andra...
Vet att jag är obekväm då jag säger till om något/någon sårar mig. Frågar varför om jag undrar något. Men är det bättre då att snacka en massa och gå och störa sig på saker som kanske inte stämmer...?

Kommentarer
Postat av: Anonym

coop i vinsta / vällingby eller brevid bromma blockd vilken tid va ni där vi var på coop forum vinsta igår kväll / johanna

2011-07-02 @ 10:44:50
Postat av: Anna

Coop forum i Vinsta var vi på mellan kanske klockan 20:20-21:30 ca. När var ni där?

2011-07-02 @ 16:20:45
URL: http://femunderbarabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback