SKHLM

2011-07-25 @ 23:43:42
Mari behövde åka till Skärholmen och lämna in Dennis trasiga mobil och jag behövde som vanligt handla mat så jag följde med. Noomi fick också åka med, men Benjamin hade turen att få stanna hemma med Jessie.
Medan Mari gick för att lämna in telefonen så passade jag på att springa in på bokaffären och handla en ny väggalmenacka.
Sen gick det av bara farten att slinka in och kolla reorna i diverse butiker. Hittade en hel del fynd faktiskt :)
På P.O.P så hittade jag en klänning och en t-shirt till Noomi, 2 t-shirts till min vackra gudson Melvin och en t-shirt till min underbara brorson William. Mari köpte nåt fint till fina Evelyne också så alla småttingar fick nåt.
På H&M köpte jag ett par tights, ett par shorts och ett linne till Nompan. Sen på Kapp Ahl hade de en hel massa fina tjejkläder i storlek 80. Där fick jag tre linnen och en kofta för under 200:-
Nu kanske ni undrar om jag inte köpte något till mig själv..? Jo, det gjorde jag. Jag köpte två färgskrapor och en pensel. Nu så fattas bara lite olja och färg och sen kan jag inte skjuta upp målningen av källarfönstrena längre :).
När Melvin fick "tutta sig" lite så skulle jag passa på att ge Noomi lite babyyoghurt men se det gick sig inte!! :( Hon är så envis och nobbar numer allt som kommer ur en glasburk. No more babymat för henne tack!!! Hungrig och gnällig var hon med tom mage och inget hade jag med som dög...
Jag bad Mari ta en sväng förbi Mc Donalds för att köpa ett happy meal, trots att jag ogillar att ge så små barn sån junkfood. Men nåt måste hon äta om jag skulle kunna få gå på Coop och handla mat och när Benjamin ätit happy meal så brukar Noomi få äta lite av hans bröd, och det gillar hon den lilla apan. Jag var också hungrig och bestämde mig för att testa ett 6-pack nuggets med sötsur sås. Noomi skulle så klart ha det jag åt på och fick smaka. Sen var det kört!!
Hon fullkomligt älskade den sötsliskiga såsen och hängav sig åt en orgie av nuggets och pommes som hon dippade hej vilt i såsen.

Nästa gång blir det till att laga till nåt hemma och packa med sig då vi ska iväg :)
Melvin satt snällt bredvid och tittade på när hans kusin ägnade sig och dödssynden frosseri.

I morgon ska jag försöka fortsätta med klädfixeriet och vara en flitig mamma.
På f.m kommer Ida och en tjej som Jessie lärde känna på SSC och ska sova över :)
Så då är det väl slut på hjälp med hushållssysslor kan jag tänka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback