Så kan det gå ibland

2011-07-22 @ 23:49:07
Fick inte riktigt med alla sopor igår då vi stressade iväg till tippen..så vi gjorde en vända till.
Släpade, kånkade och bar i värmen. Jag var fast besluten att bli av med takpannorna denna gång.
Tungt och svettigt var det... men jag bet ihop och bara körde på.
Trots spindlar i sizen 5 kronor, gråsuggor och en liten kopparorm. Slet som ett djur gjorde jag och la inte märke till brädbiten som låg ibland tegelpannorna iaf inte förrän jag trampat in spiken som satt i den, in i foten...
När jag dragit loss foten ur skon och haltat in i köket upptäckte jag att jag fungerade som en stämpeldyna..

Kanske inte var så där jättesmart att gå i gammalt skräp med bara plastbitar på fötterna..


Och inte ens fick jag med allt tegel heller!! :( Det hade blivit för tungt för kärran..
Hade tagit med heliumbehållaren för att slänga den trots att den inte var helt tom.
Bakom oss vid metallstationen stannade en bil med en äldre man och en inte lika gammal man..
Den äldre mannen undrade om vi skulle slänga "de där" och om han isf kunde ta dem.
Mari som trodde han syftade på poolgrejorna hon höll i handen tyckte nog att han visst kunde få dem även om de inte var mycket att ha.. men mannen hade siktat in sig på bilbarnstolarna med innehåll.. :)
Vi kom nog fram till att vi skulle behålla dem.
Den inte lika gamla mannen var också aspirant på en av våra saker.
Nämligen heliumet. Så klart var han tvungen att testa och suga i sig lite.. Jättekul tyckte han att det var, när han kunde prata som Kalle Anka..lite mindre kul var det då han blev snurrig och fick ta time out vid bilen en stund.. :)

Trots yrseln bestämde han sig för att ta hem heliumet.
På hemvägen i värmen stannade vi till för att handla glass och dricka.
Mari gick in på Lidl medan barnen och jag härdade ut i bilen..


Benjamin som fått tillåtelse att gå ur bilen och sitta i skuggan hade lite svårt att sitta stilla.
Men det tyckte småttingarna om. Lite rörlig underhållning.

Väl hemma igen fick Benjamin och Noomi bada i poolen. Jag stod över pga att jag ville försöka hålla foten ren och torr... men det gick så där...

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Älskade, älskade, sötaste Anna... vad att säga?! Ett säger jag, Du måste NU tänka på att Du inte kan göra ALLT och framför allt skickar jag ljus till Din lilla fot från Leona och mig och vi hoppas att Du snart dansar igen, för DANSA SKA DU!!! Ingen är värd det mer än Du, som jobbar dygnet runt! KRAMAR, många KRAMAR från mig!

2011-07-23 @ 14:53:56
Postat av: Anna

Tack sötaste Nathalie ♥

Det känns som om ditt ljus redan gör verkan för jag tycker mig märka att foten gör mindre ont än i morse.

Kramar tillbaka till dig ♥

2011-07-23 @ 21:58:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback