Liten sjuk flicka vägrar äta och dricka.. :/

2011-07-11 @ 23:22:29
Febern verkar ha försvunnit...iaf för ett tag. Natten var lika jobbig som gårdagsnatten.
Noomi hade feber och hade ont = svårt att sova. Men vid 02 så somnade hon och sov till 6-tiden.
Problemet som kvarstår nu är halsont (vilket Benjamin också lider av) och ont i munnen pga tandsprickning.
Det gör att hon totalvägrar att dricka i första hand..men även att äta är inget hon gärna gör. Yoghurt går bra.
Alltid har man ju hört hur viktigt det är att man dricker mycket då man är sjuk..och att småbarn blir snabbt uttorkade.
Runt litern ska man helst få i sig..är det va?
Men vad bryr Noomi sig om det..? Inget!!! Hon ska bara inte dricka!!! Det gör ju ont!
Jag har därför de två senaste dagarna testat allt i dryckesväg (nja inte alkohol då..) och i alla upptänkliga kärl att dricka ur, jag kan komma på..

Började med det jag vet att hon gillar... välling! Två olika sorter testade jag..men icke!! Nej, tack!

Gick över till babydryck, som hon också gillar..

-Nej, tack!!

Vatten...

- No way!
Babysmoothie som hon annars glatt druckit..

-Nej, det sved... och gråten kom.
Gjorde egen jordgubbsmoothie..

Efter en klunk.. -Nix!
Mjölk..?

-Nääää!!
Benjamins sugrörsdricka (MER)..

-Nej!!
Men vad är det jag ser...? Tjejen dricker!!!??? Vad??

Jo, Eric sa... varför testar du inte med nåt sött... som...

Coca cola!!! Och den skiten drack ungen utan problem!!??
Men jag tänker på råden från sjukvårdrådgivningen..
"När barnen är sjuka är det viktigt ATT de dricker inte VAD de dricker"
Och drack gjorde hon. Får så snabbt hon piggar på sig vänja av henne med cola :)

Mat som jag efter allt trixande och testade fick henne att äta var.. innandömmet i potatisbullar??
Kul jobb att gräva ut den lilla mängd potatis som gömde sig innanför paneringen...?
Men det gjorde jag minsann ändå.

Äta själv skulle hon ju som vanligt... och akta den som ville hjälpa henne med hennes colamugg!!
Nej, det skulle hon fixa själv, det med :)
Sen såg det ju inte direkt fräscht ut under hennes matstol...

OBS!! Detta är ingen spya :) Bara lite left overs...

Benjaminkillen han åt bara risifrutti och smörgåsrån han... :( Inget kul alls att äta med deras onda halsar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback