Kan man vara så trött men ändå fungera??

2011-07-23 @ 21:50:38
Var tog min energi vägen??
Noomi har haft en orolig natt. Delvis pga åskan som framkallat rädda och skällande hundar, vilka tycktes så nära ibland att de stod inne i sovrummet, och delvis pga den fuktiga värmen.
Hon vaknade två gånger innan jag ens hunnit i säng och fick sen sova resten av natten bredvid mig.
Men barn fungerar ju inte direkt som ett pokerspel där lagt kort ligger.. Så att jag la henne strategiskt närmast Benjamin och sparade 40% säng till mig själv hjälpte inte. Frampå morgontimmarna vaknade jag av att jag låg längst ute på kanten med ca 30 cm säng för mig själv, stel som en pinne, ont i hela kroppen men framför allt i foten.

Klev upp och gjorde frukostgröt till lilla fröken och en kopp te till mig själv. När Benjamin vaknat och även han fått något i magen och dagen skulle till att börja så kände jag en sån extrem trötthet att jag inte ens förmådde tvinga mig själv till att ta tag i dagens alla göromål. Blev istället sittandes på köksgolvet och lekte med barnen.

När Noomi sen behövde sova middag och Benjamin ville titta på tv så följde jag med honom upp i soffan!!?? 
Det är något som nästan aldrig inträffar. Att jag slår mig ner i soffan. Jag hade med mig en bok och började läsa. Trots att boken var bra så orkade jag bara ett par sidor innan ögonlocken skymde bokstäverna.
Jag la mig ner i soffan bredvid Benjamin och blev säkert liggande så i en timme.
När Benjamin ville jag skulle titta på någon extra spännade sekvens av programmet han kollade på så orkade jag bara prestera ett halvhjärtat hmmmm.
Kände mig som världens värsta tråkmamma och tvingade mig upp ur soffan och gick ner och diskade.
Och DET var det enda jag fick gjort idag, förutom mat till barnen.

På kvällskvisten stoppade jag ner Noomi i vagnen och så tog hon, jag och Benjamin en promenad hem till Tomas & Majki och hälsade på. Det var jätteskönt att komma ut lite och mysigt att träffa dem.

När vi kommit hem igen så tog Benjamin ett långt och härligt bad i poolen medan jag passade på att rengöra pumpfilter och slangar.

Idag kom så äntligen vår älskade Jessie (Detti in Noomi language) hem efter en vecka i Norrköping på sportscamp. Så efterlängtad hon var!!!

Fina prinsessa ♥ Hoppas vi får se mer av dig resterande veckor av sommarlovet!!
Nu ska denna trötta mamma gå och lägga sig för nej, men kan inte vara så här trött och ändå fungera, bara existera!!

Kommentarer
Postat av: Carina Nähr

Man får "bara existera" också. Tror jag iaf. Det har jag gjort måååånga gånger..... Och att du behöver en vilodag är jag inte ett dugg förvånad över! Hoppas nästkommande dagar känns bättre.

2011-07-24 @ 13:53:41
Postat av: Anna

Tack Carina. Jo, jag hade också vilodagar förr, då Jörgen var hemma. Lite svårt att ta sig en slappardag då man är själv eftersom det man inte får gjort skjuts upp till nästa dag åt en själv att hinna med och det gör dagen efter så mycket jobbigare. Men nu tror jag att jag är tillbaka på banan igen..för ett tag :)

2011-07-24 @ 23:28:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback