Strutstaktiken funkar ett tag...

2011-02-21 @ 23:41:42

Problem? Jobbiga beslut? Måste jag? Låt mig slippa? Kan ingen annan?

"la,la,la,la,la,la,la,la,la,la,la,la,la,la,la,la,la,la,la,la,la,la...."

Idag insåg jag, så till slut, att det är mer än dags att sluta strutsa!!!!
Tog tag i en hel del idag. Trots dålig sömn och huvudvärk. Ibland kan det vara bra att ta en time out. Bara man förstår när det är dags att ta nya tag. Om man inte umgås med någon på en hel dag...så hinner man en hel del :)

Till att börja med insåg jag att det är ett par dagar kvar till utbetalningen av föräldrapenningen... om man nu har sökt någon vill säga...vilket jag har...idag!! I elfte timmen kan tyckas? Nu krävs en hel del snyft och beg-samtal till försäkringskassan... av vilka jag redan gjort de två första :) Hopp om en slant framöver..har jag alltså nu!

Burit pellets och matat pannan med den har jag också gjort.

Tvättat och hängt tvätt.

Och sen till den syssla som under dagen tagit mest tid....strykningen!! Som tur var har jag haft en mycket duktig hjälpreda!!

Noomi är oslagbar som tvättplockerska! Så medan mamma strukit tvätt har hon plockat, plockat och busat...




Här nedan ser ni resultatet av dagens arbete. Noomi och jag är rätt nöjda med vårt dagsverke :)



Benjamin hade under tiden fullt upp med sina uppfinningar och fiffiga grejer... så som tejpa för sprickor i trätaket med silvertejp, provslicka klubbor och fästa dem i mattan, måla med mumsmums och tömma mertetror i en burk, dega med playdoh, klä ut sig till coola killen m.m m.m :) Underbara busiga gossebarn.!!!

Massor av !!!!!
Nu kallar Nompan på mamma! Vill ha sällskap i sovrummet. God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback