Regler kan man väl rucka på..lite ibland...om man själv bestämt regeln?

2011-02-23 @ 12:04:17
Ja, jag veeeet att jag har köpstopp!!!
Men eftersom det är jag själv som bestämt det...så kan jag väl när som helst ändra mig..? Right?
Motiveringar till att få häva köpstoppet: (kommer jag på 10 bra och genomtänkta, så köper jag nåt litet & billigt!!)

1. Jag har fixat till det med försäkringskassan! Jag får pengar på Fredag!
2. Jag kommer högst troligt att vinna pengar på Lotto idag!
3. Jag håller på och säljer Benjamins urvuxna kläder! (Någon som vill köpa Ralph Lauren, Tommy Hillfiger, Ed Hardy mfl? Inga skambud tack! ;) Jag försöker skapa en balans mellan inflöde och utflöde!!)
4. Det är synd om mig som har så dåligt med pengar ;) Jag måste tröstshoppa för att bli glad igen. (Funkar den eller är det för motsägelsefullt???)
5. Mina barn blir så söta, coola & snygga i nya kläder. (Ni ser vilken osjälvisk person jag är! Tänkte inte ens shoppa till mig själv!!
6. Bilen står stilla och rullar inte en meter. Drar mao ingen soppa :) (I veckorna iaf eftersom Jörgen inte är hemma)
7. (Och vad sägs om den här?? :) Den funkar garanterat ) Det går åt mindre mat nu eftersom Jörgen inte äter av vår mat utan på försvarets budget!! (Told ya!! Den funkar!!!)
8. För att jag vill!!
9. För att jag kan!!!
10. För att jag tänker...eller... för att jag..... Redan gjort!!! Jag har nämligen beställt detta lilla billiga klädpaket:

(kunde inte vänta eftersom de hade nån, högst irriterande, liten slags tickande klocka i övre högra hörnet som räknade ner till nästa leverans skulle gå.. typ 5 timmar.. 4 minuter och 3 sekunder. Mycket stressande ju ;) så jag ansåg det var bäst att fatta en snabbt beslut,  inte vela så mycket och riskera att missa den!!)




De här köpte jag till Benjamin :) Snyggt till hans svarta Converse..eller till ett par vita..som han inte har..men kanske skulle jag ta och beställa ett par vita..... för det är ju så snyggt till våren.. ;)


De här till Noomi! Jag veeeet att byxorna är likadana som de jag beställt till Benjamin och att jag inte behövt ladda upp samma bild igen! Men jag vill! För det ser ju snyggare ur på det här sättet. Mer estetiskt liksom ;)
Noomi har ju bubbelgumsrosa Converse!! Skitsnyggt!! (Och skulle inte det kännas snyggt sen... kan jag ju alltid köpa ett par vita till henne med...när jag ändå beställer till Benjamin..?)

Se där redan piggare & gladare! Fick nu en sån kick av att shoppandet att jag nu, bums, omedelbart fick lust att städa övervåningen!! Så städning får det bli!!

Kommentarer
Postat av: Majki

Tufft :)Skulle också vilja

2011-02-23 @ 15:08:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback