Besök redan vid 9:30

2011-02-22 @ 21:52:09
Idag kom syster med bebis, barnbarn och Diana redan vid 9:30.
Mari kom för att göra en insats...för en bättre värld... åtminstone en mindre hårig värld.... för mig :)
Jag har inte klippt mig sen Lene gav mig en klippning i present för ca 1.5 år sen!!???
MEN jag har tvättat och kammat det iaf :)
Nå väl.. klippt skulle jag bli. Och klippt blev jag!
Diana var med som ställföresträdande bebisunderhållare.
Noomi, väluppfostrad som hon är, sov sig igenom klippningen och längre ändå. (hon sov sina vanliga 3 timmar)
Evelyne lekte på och var en glad och pigg baby....

Tills hon gav upp och somnade...

Melvin uppförde sig... som Melvinar brukar.. glad, megasuperduperarg, glad, pratig, sur, gnällig, glad... Ett avbrott i klippningen orsakade han också det lilla monstret :) han ville ha lite mat..vilket han fick..och sen somnade han.

Majki & William kom också för att betrakta årets händelse! Det är var ju inte igår som jag klippte mig direkt.. som sagt :) William var som vanligt en charmör, som den tupp i hönshuset han är bland brudarna.

Melvin är ännu inte med i konkurensen om damerna. Han räknas fortfarande till kategorin ägg!

Jag avböjde..inte särskilt fint eller artigt (det ligger inte för mig liksom :) ) att bli borstad, fönad och stylad... utan försökte fösa iväg besökarna, men de fattade inte vinken utan hängde sig kvar ;)
Så då böt jag taktik och spelade den perfekta värdinnan och satte fart att baka muffins till min ärade gäster.
Testade en ny smet.. (gillar min vanliga bättre, men man måste ju testa nåt nytt då och då)

100 gram smör
1 1/2 dl socker
4 ägg
5 dl mjöl
1 tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker
1 dl fil eller mjölk (jag tog fil för att som sagt testa nåt nytt)

Jag gjorde äppel & kanelmuffins av hälften av smeten..

Då skivar man äpplen tunt, sticker ner 2 skivor i varje muffins, sockrar lite lätt och strör på kanel. Gräddade i 200 grader tills de var klara... :) Eh...jag tog inte tid, slarviga mig!!!
Av resterande smet gjorde jag blåbärsmuffins med blå frosting... men eftersom jag var lat och inte hade några bra muffinsformar så la jag ingen energi på dem utan slängde helt sonika ner blåbär i smeten och rörde om... blev väl inte så jättelyckat, men de blev ätbara...
I alla fall dog ingen ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback