Min lilla legokonstnär

2011-08-22 @ 23:54:04
Det har blivit lite dåligt med uppdateringar på sista tiden av det skälet att vi nu håller på att återanpassa oss till för lite sömn och för mycket att hinna.

Idag har iaf en firma varit här och kollat på mögelrummet och återkommer snarast med en offert på jobbet.
"Det här är en baggis. Två man i två dagar så är det fixat"
Undrar i pengar vad det kan betyda 8-10000?? Ingen aning, men det får jag väl snart veta.

På kvällen var det kalas hos Linn som fyllt 2 i lördags. Fullt hus och hög ljudnivå var det.
Ja, trivselnivån var det heller inget fel på :). Kanske kan ta mig tid att lägga in lite bilder från kalaset imorrn.

I morgon ska Benjamin åka till dagis för första gången ca 3 månader. Får se om han tycker det var kul. Han har den förhoppningen iaf :).
Evelyne har precis börjat där och det tycker Benjamin ska bli kul!
" Vad bra att Evelyne börjat på dagis. Då slipper jag sakna henne" :)

Hemma har hans största intresse och hobby varit legobygge.
Han kan sitta i timmar och bygga, fantisera ihop storys om sina byggen och leka.
Idag har han b.l.a gjort ett havs-senario till mig.
Det märks att han har tänkt till och byggt det detaljerat...eller vad sägs?

Det ni ser är så klart en bro över havet. Uppe på bron står en kille som puttar ner folk i vattnet.
I vattnet är hajflaggan hissad och en räddningsbåt på väg till undsättning för de fyra simmarna som hamnat otäckt nära de två hajarna. Dykaren klarar sig säkert med sin lufttank och hjälm....

-Aaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh! Plums!

Här ser ni hajfenorna som sticker upp bland människorna i vattnet :). Lägg också märke till att han tagit av benen på gubbarna för att få till den rätta simlooken. :)
Han är helt otrolig på att bygga och fixa som sagt min fina legokonstnär Benjamin! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback