Hemmadag

2011-08-01 @ 23:33:41
Idag har vi minsann varit hemma allihopa, hela dagen. Rätt skönt faktiskt!!

Strax efter 11 kom Frida, Leon & Thyra på besök.
Benjamin blev jätteglad att få en badkompis :)
Trevligt var det också för mig eftersom Frida tagit med fikabröd när jag nu legat lågt på bakfronten.
Thyra hade vuxit en hel del sen sist och var nu full fart på.
Glad, söt och busig :)

När Thyra efter några timmar blev trött och ville sova lite middag åkte de hem.
Sen tog det nog en timme eller så, efter de åkt, innan Noomi vaknade utvilad & hungrig som bara den.
Förutseende som jag var så hade jag gräddat plättar som hon mumsade i sig.

Redan innan Noomi ätit färdigt så tyckte Benjamin att det var baddags, för säkert 8:e gången idag.
Jessie som i ett svagt ögonblick, igår, lovat Benjamin att bada fick hålla vad hon lovat.





Efter ett tag så fick de sällskap av Isac som hoppade bomben rätt ner mellan dem :)
Isac var också så snäll att han lät sin yngsta lillasyster bada hon med.



Eric stod över badet även denna gång, tråkigt nog :( Vi saknade honom.

Tidigare under dagen ringde jag och felanmälde Eric nya dator.
Det var nämligen jag som köpt den och på mig som garantin stod.
Samtalet gick väl så där lite halvhackigt då jag skulle beskriva felet på en dator jag aldrig använt...
Försökte så gott jag kunde, utan att låta som om jag inte visste vad jag talade om, vilket jag ju inte gjorde..

Så när vi enats om felet och sätt att returnera och jag fick frågan om någon av oss kunde plocka ut nätaggregatet ur datorn och skicka till dem eller annars skicka hela datorn (vilket enligt honom skulle ta mycket längre tid) svarade jag lite morskt :
-jo'rå det är inga problem!! Självklart plockar vi ur den!!

Man vill ju inte verka gammal, uråldrig och imbecill utan en sån där käckt modernt allvetande mamma.
(såg framför mig att det var nån slags nätkabel typ som mellan en tv och vägguttaget och vem kan inte dra ur en sån liksom...)

När jag sen la på blev jag osäker och funderade länge på om han egentligen hade sagt närverkskortet....
Men efter att ha konsulterat Eric så fick jag klart för mig att det var nätaggregatet och att det var en del som levde djupt inne i datorkroppen.. och som dessutom var märkt med texten (fritt översatt till talad svenska..från skrivspråksengelska)
Rör du denna del så slutar garantin att gälla.. Hmm..

Ja, inte tänkte jag ringa tillbaka och erkänna att jag inte vare sig kunde plocka bort delen eller att jag ens visste hur den såg ut.
Vad göra???
Ringa pappa så klart, som ryckte ut och skruvade bort aggregatet...

My Oh My.... :O
Hoppas pappsen vet vilken "gubbe som går till vilken gubbe" sen när det är dags att sätta tillbaka den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback