Fulltecknat schema

2011-08-30 @ 21:24:27
Idag har det varit fullt ös sen jag slog upp ögonen strax efter 6.
En massa fix och don som skulle ordnas.. bokat om tandläkartid, ringt Komplett ang Erics dator, packat ner datorn, packat badkläder, packat skötväska, betalt räkningar, duschat mig själv och de två små innan vi drog hemmifrån med 10:30-färjan med första stopp på Bvc för mätning, vägning och vaccination av både Benjamin & Noomi.

Båda två var jätteduktiga trots att de så klart tyckte att det gjorde ont att bli stuckna :(
Benjamin var nervös innan och hade mest lust att smita ifrån men stålsatte sig och fick sin spruta. Han grät stora tårar som rann nedför båda våra kinder. Min fina modiga kille ♥
Noomi gjorde som tidigare. Tog den första sprutan och rynkade bara lite på pannan men blev arg och ledsen av den andra. Men lika tapper var hon och tystnade med hjälp av kramar och pussar ♥

När vi var klara på Bvc så fortsatte vi in mot city för att lämna in Erics dator på service. Det gick väl bra men tog sin tid. Barnen fick vänta i bilen med Mari & Melvin som tur var.

Nästa anhalt var Örby och Gröna villan http://www.gvbarnklader.com/ som är en barnklädes/leksaksbutik med begagnade varor. Mari har varit sugen rätt länge på att kolla in där..och det kunde väl vara kul... ...kunde ha varit ja, men det var det inte!!! Enligt mig!
Jag tyckte personalen var ointresserad och inte vidare serviceinriktad!!
Men vad än värre och tristare var, var att det var alldeles för dyrt!!!!! Såg mjukisbyxor för 185.- (iofs oanvända, men inte särskilt snygga). Begagnade vanliga basic mjukisbyxor för 70-80 spänn...? Näää, då handlar man billigare och snyggare på alla reor.
Vill man ändå ha begagnat så handlar man billigare på Blocket och Tradera.
Benjamin fick trots priserna köpa två plastdinosaurier och så köpte jag en täckväst (begagnad). Summa: 250:-!!??
Nej, dit går inga fler resor för mig iaf.

Sen blev det lite sen lunch och efter det återfärd mot Ekerö och Ekgårdens tempererade pool.
Har nu en stående bokning där tisdagar mellan klockan 16-17.
Mysig avslutning på dagen :) Barnen älskar att vara där och simma!!


Nu ligger mina sönderstuckna barn :( nerbäddade med värkande arm och ben.
Därför ska jag också passa på att sova lite innan Noomi vaknar och gråter.
God natt!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback