Från en dag till en annan...

2011-08-11 @ 22:59:55
Från att ha vältrat sig i lyxen av full uppmärksamhet, ompysslad i form av krämer och make up applicerat i huden med mjuka svampar och varsamma händer & egoboostats totalt... så tyckte jag att det var dags för ett brutalt uppvaknande!!!

Hey, who are you to wallow in luxury on my behalf, liksom...vad får jag för det?? ;)

Nä, nån sorts ordning får det allt vara!!  .... även i ett medelklass hem..på väg att degraderas till ett ruckel med mögel och halvfärdiga renoveringsprojekt!!

Här vankades det finbesök må ni tro, doktor Jamalakis väntades på middag och då duger det inte med annat än nyskurade golv och ett väldoftande hem.

Och inte tror ni väl att jag befattar mig med ett sånt smutsgöra??

Nej, verkligen inte!! Jag måste så klart, mentalt, förbereda mig på att koka soppa på en spik då vi ägnat oss åt allt för stora utsvävningar pengamässigt nu när Jörgen varit hemma på permis.

Så lotten föll på prinsessan Jessica att förvandla bebissaftfläckiga golv till glänsande operationssalsliknande sådana. Passande för en kirurg!

Hela dan får, hon arbeta,
hon får jobba,
hon får streta,
putsa, diska, tvätta, damma,
varje dag är det detsamma

här hon putsar,
där hon sopar,
så snart dom inte ropar,

det är ju hon som knogar
tills hon blir alldeles virrig,
darrig, stirrig.

- Raska på nu, dumma flicka!


ASKUNGEN!!!!







Jörgen, Isac & de små hade jag röjt ur vägen och skickat på diverse uppdrag så ingen kunde störa mitt domderande.
Medan jag ägnade mig åt mitt tankearbete, pratade i telefon och tog en lång dusch så städade Askungen färdigt vårt hem ;)
Hon hann lagom färdigt innan resterande familjemedlemmar och gästen kom.
Ja, hon var t.o.m så flitig att hon hann duscha och åter förvandla sig till den prinsessa hon är.

Middagen...? Jo, den blev i sinom tid färdig.
Jörgen underhöll gästen, som mycket väluppfostrat tagit med sig gott vin att smutta på i väntan på maten :)
Och därför, i ett inte allt för rörigt hem med inte allt för stimmiga barn intogs denna, under trivsamt prat, som sig bör då man har gäster.







Och...sen levde vi lyckliga i alla våra dagar!! :D

...eller egentligen var det lika rörigt och stimmigt som vanligt och Stavros the doctor stimmade han med, som den trevliga jordnära människa han faktiskt är. Men Jessica hjälpte faktiskt sin mor att städa som den underbart fina dotter hon är ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback