Läkarbesök

2011-04-04 @ 12:19:53
Nu är jag hemma igen efter läkarbesöket.. Läkaren tyckte mina lungor lät ok, men tyckte så klart inte att man skulle ha ont i lungorna. Speciellt inte i en månad. Remiss till lungröntgen fick jag..och det är ju bra..men just den sortens röntgen ger mig stora olustkänslor av flera orsaker..
Vidare fick jag ta..

..blodprov som jag inte gillar!! Men nu har jag fått upptäcka att det finns något med läkarundersökningar som jag ogillar mer...mycket mer!!
Nämligen näsprov.. :(

Då för de upp en böjlig topsmojäng i näsan... inte skönt!
Sjuksköterskan sa lite hurtigt till mig att de kommer att killa lite grand..och log stort som svar på min ängsliga fråga ifall testet skulle komma att göra ont.
Jag satte mig i stolen och lutade på befallning huvudet bakåt och blundade..
Hon stoppade in topsmojängen i min vänstra näsborre... och jag började veva med armar och ben som en galen tupp..

Fy f-n var det sved... killa my ass.. det gjorde ont!!!
Och det lät jag sjuksköterskan veta då hon drog ut topsen.. -hade du hållit på längre så hade jag klappat till dig!!
Då log hon igen, fast lite nervösare denna gång och inte lika hurtigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback