Konfirmationen

2011-04-11 @ 08:53:40
Allt gick ju inte som det var tänkt kan jag säga...
Mästare som jag är på att ta på mig för mycket och tro att jag ska hinna allt.. Klädbytardagen som jag så klart ångrar att jag deltog i, tog alldeles för mycket av min tid.
Tårtan tog tid att baka med alla tidskrävande mousser, men å andra sidan vet man vad man får om man bakar själv..så den ångrar jag inte.
Jessica ville bjuda på pastasallad på sin mottagning och vi gjorde den som buffé så alla kunde välja själva vad de ville ha i. Kyckling marinerades, stektes och skars i bitar. Räkor skalades och crabfish skivades.
Mycket mer än så hann vi inte innan vi i vild panik slängde oss och småbarnen in i bilen för att hinna i tid till kyrkan.
Så bråttom blev det att jag fick hoppa i skorna utan strumpor och det nyduschade, borstade, moussade håret i en knut.
Stannade vid utkiken på Ekeröhöjden och försökte, utan spegel, fixa en något så när frisyr.
Kameran hade jag ju med för att fota i kyrkan så den fick agera spegel.. Bäst jag stod där i skogsbrynet och fixade med håret och samtidigt fotade skallen, så kom en svart hund lufsandes i skogen.. så mycket förstod jag ju då att fanns där en hund, så fanns där en husse eller matte..som med största säkerhet undrade vad det var för idiot som stod i skogskanten och fotade sitt huvud.. Men jag stannade inte kvar för att förklara mig utan hoppade in i bilen och drog kvickt därifrån..

Håret fick duga som det var helt enkelt.
Bättre då att vi kom överhuvudtaget resonerade jag.
Och vi var vid kyrkan i god tid, ca 25 minuter innan det skulle börja. När vi packat ut vagnen och börjat hoppa ut ur bilen så kom Rolle & Linn och släppte av Johanna som skulle gå på konfirmationen.
Rolle skulle bege sig direkt ut till mamma & pappa där mottagningen skulle äga rum pga att jag inte hunnit röja undan alla barnkläder och annat jox..
Rolle fick i uppdrag att svänga förbi mig och kolla om brödet var ute ur frysen..och i annat fall ta fram det.
Hade bett Majki ordna det, men eftersom Rolle ändå skulle passera vårt hus så hade jag tänkt bespara henne besväret. Men Majki hade redan fixat det. Tack! :)
Hade kunnat bespara mig att skicka hem Rolle istället eftersom han fick en traumatisk chockupplevelse av att beträda mitt röriga hem :P
När vi var på väg in i kyrkan dök också Stene, Viveka och farmor Maud upp.
I samlad tropp gick vi in i kyrkan och letade upp några bra sittplatser. Efter en stund kom Emil, Tytte, Alex, Mikaela, Christoffer och Affe. Och så var alla kyrkogäster som kommit för Jessies skull samlade.

Johanna, Stene, Viveka, Maud

Sten, Viveka & Maud

Christoffer & Mikaela

Affe

Benjamin. (som skötte sig exemplariskt i kyrkan!!)

Jörgen & Noomi (som skötte sig lika bra de me ;) )

Alex, Tytte & Emil (som är djupt försjunken i bön.. eller?)

Alla fina, duktiga konfirmander.

Konfaledare Simon & prästen Jonas

Kunde inte låta bli att glutta under konfadräkterna ;) Så vita och fina upptill.. och en härlig blandning nertill :P
När biblar och foton var utdelade och alla sagt hej då till varandra så begav vi oss mot Adelsö.
Stannade till hemma för att hämta upp presenter, tårta och trötta storebrorsor som inte hann med till kyrkan..
Sen åkte vi hem till mamma & pappa där söta svägerska och syster hackade grönsaker, kyckling och kassler för fullt.. och fina mamma dukat och ordnat allt så fint!!! Tack!!!! Så kan det gå när man inte hinner med sitt liv..
Tur då att man har så gullig och omtänksam släkt :)

Två trötta bröder och en pigg mitt emellan.

Snälla & gulliga svägerskan Johanna och charmtrollet Linn!! Hon är ju bara så söt den lilla raringen!!! Så söt att jag inte kan låta bli att bomba er med kort på henne :) Titta & bedåras..





Sen fanns det så klart fler sötisar där...

Melvin

Noomi festfin

och mysklädd.

Melvin & Emil

Triss i finingar. Tytte, Rolle & Noomi

En ensam kalaspingla.

Jessica & mormor.

Även jag fick lite mys dagen till ära.. :)

Jessie visar upp korsbrödet jag bakat till hennes konfirmationsmottagning.

-Låtsas äta, skriker jag :) (som alltid är intresserad av lite roligare bilder...)
Sen dog tyvärr batteriet i min kamera så jag kunde inte ta några bilder på pappa, Tomas, Majki, Willam och Millan som också var med och firade Jessicas konfirmation.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilka otroligt fina bilder! Jag hoppas det är okej att jag snor en del och lägger ut på min blogg + facebook! ;) Jag kanske ska anlita dig som fotograf? lite extra inkomst!

2011-04-11 @ 15:46:20
Postat av: tytte

tack för en mysig konfirmationsdag,alltid lika gott allt som du gör. Jättefina bilder på alla.Kram

2011-04-11 @ 19:09:06
Postat av: Anna

Tackar Johanna :) Du får sno hur många du vill!! Jag står gärna till tjänst och tar lite bilder på er prinsessa :)Du har ju redan "betalat" för jobbet genom att hacka och skära åt mig igår!

Tack själv kära syster, för all hjälp och för att du kom! Märkte du hur lika du och Rolle var på kortet i köket?

2011-04-11 @ 21:05:24
URL: http://femunderbarabarn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback