Fullt ös..medvetslös..

2011-04-28 @ 22:11:18
Efter en nattsömn på i runda slängar 3 timmar var det bara att slänga sig ut i livet och leva det så bra man kunde..
Benjamin fick lifta till dagis idag också med min fantastiskt snälla & underbara moster.
Superskönt för då spar jag en timme av dagens effektivaste tid..även om det är skönt med en promendad också som det blivit i annat fall.
Nu blev det istället att sätta sig i Maris bil direkt efter att jag vinkat av min son. Idag var det min tur att sitta i mitten bak och agera dockteater, musikalartist, mattant, undersköterska och tröstare...



It's a dirty job but someone gotta do it. ;)

Sviterna efter gårdagen satt i, så när Mari hämtat upp dagens Blocketfynd i Rissne, stannat till i Sumpan och hastat in på Lindex för att byta en jacka hon köpt till Evelyne så svarade jag att jag ville hem när Mari undrade vad jag vill få uträttat! Tunnis man e ;)

Stannade iaf till vid Lidl på Ekerö på vägen hem för att jag ville köpa material till att bygga myggfönster.
När Mari släppt av mig hemma och jag bäddat ner en tacksam Noomi i vagnen för en middagsvila så satte jag igång med att såga aluminiumlister och annat till myggfönstrena.
Hann inte särskilt långt innan det var dags att hämta hem lillprins bus från dagis.
Hem igen och på't igen med myggfönstrena..hinner in en snabbis på FB också där Frida frågar om jag bjuder på Te..vilket jag så klart gärna gjorde.
Var ju länge sen man träffade henne & Thyra.
Avbröt mitt myggfönsterbygge för att umgås och fika.
Lagom till jag satt på tevattnet kom Majki, William, Diana, Dennis & Evelyne.
Så det blev lite kaffe också :).
Tog fram det enda fikabröd jag hade att erbjuda...köpekakor!! Men det fick duga det med.
Vägde upp det lite, genom att bjuda på lite smågodis och marängswiss också.

(stolen ska agera grind för Noomi i väntan på en riktig..funkar så där...inte alls!!)

(hjälp Noomi har blivit killtokig..idag pussade hon både Melvin & William :) )

Bäst vi satt där och fikade dök Mari & Melvin också upp och köket kryllade av bebisar, 5 stycken :)



Tur att man är för gammal ;) annars hade jag nog försökt skaffa en 5-10 bebisar till!
Vilka gobitar de är allihopa. Söta som socker och rara som ärtor!!!

Precis när de sista gästerna klivit ut genom dörren.... fick vi besök igen :)
Nämligen av Mia, Jörgen, Ida & Erik som ville kolla på och gosa med kattbebisar.
Mycket trevligt att få sånt finfrämmande även om de var för stressade för att stanna på fika :)

När de begav sig iväg med 18:30 färjan så var det matdags.
Jessica, min ängel lagade två olika sorters soppor och dukade fram dem med bröd, smör och ost medan jag badade Noomi.
Efter maten hann jag fixa färdigt ute och mata kaninen innan jag nattade Noomi.
Sen tappade upp ett nytt bad åt Benjamin, diskade och plockade undan i köket innan jag stoppade om honom. Klockan 21:15 var jag färdig!!!!!
Måste vara personbästa!??
Visst har jag saker att göra i 72 veckor om jag vill och visst ligger ett påbörjat myggfönster ute på altan och visst står där en cykel i gruset som har punka och behöver vara lagad till på lördag... men det struntar jag i ikväll!!!
Jag har gjort det jag måste och skiter i det jag borde!!
Jag tänker lägga mig tidigt idag!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback